سینا تمدن قائم مقام مدیر عامل بخش برنامه‌های کاربردی شرکت اپل بود که استیو جابز او را در سال ۱۹۹۷ به شرکت اپل آورد.

 

سینا تمدن در سال ۱۳۳۵در تبریز به دنیا آمد. تحصیلات دمقدماتی را در زادگاه خود گذراند وسپس عازم آمریکا شد و در دانشگاه پرو تحصیلات خود را ادامه داد. او اخذ مدرک دکترای علوم کامپیوتری راهی فرانسه گردید و از دانشگاه اورسی پاریس گواهینامه phd خود را دریافت کرد و در سال ۱۹۹۷ به شرکت اپل پیوست.

او از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ معاون مدیرعامل شرکت دیگر استیو جابز یعنی ( Next) بود قبل از آگوست ۱۹۹۴ تمدن برای شرکت نرم‌افزاری Alliance w Todd Rulon-Miller کار می‌کرد و قبل از آن هم مدیر فروش نکست در شعبۀ شیکاگو بود. پیش از NEXT هم برای sun microsystems فعالیت می‌کرد.

 او همچنین در مقام معاون ارشد شرکت اپل، و مدیریت روابط عمومی شرکت نیوتون، مأمور اطلاع‌رسانی مستقیم و دقیق به استیو جابز، نایب‌رئیس خدمات جهانی و مسئول برنامه‌ها و نرم‌افزارهای Apple خدمت کرده است.

 

از سینا تمدن به جز همین چند خط اطلاعات دیگر در دست نیست. چندی پیش مجله ی فورچون با انتشار تصاویری از یازده مدیر پایین تر از استیو جابز نوعی بازی گمانه زنی را برای انتخاب بهترین جانشین رئیس اپل آغاز کردکه در میان این مدیران ارشد نام سینا تمدن نیز وجود داشت اما اگرچه او دارای سمت های مهمی می باشد ولی از دیگر مدیران ارشد اپل کمتر شناخته شده و تنها کسی است که در سایت رسمی شرکت اپل اطلاعاتی در مورد او گزارش نشده است.